preskoči na sadržaj

Gimnazija Vukovar

Geografija kao most među kulturama - učenici predstavili teme iz Ukrajine i Palestine

 

Na satu geografije učenici iz Palestine i Ukrajine sjajno su se uključili u projektne zadatke, koristeći priliku da kroz geografske teme predstave i dijelove svoje kulture i domovine. Na kreativan i informativan način povezali su obrazovni sadržaj s vlastitim iskustvima, što je obogatilo nastavu i zainteresiralo njihove vršnjake. Učenici trećeg razreda predstavili su primjere velikih infrastrukturnih projekata iz Ukrajine i Palestine, naglašavajući njihov utjecaj na okoliš, gospodarstvo i svakodnevni život. Kroz jasno strukturirane prezentacije, pokazali su razumijevanje geografskih pojmova i važnost održivog razvoja. Jedna učenica drugog razreda obradila je odnose Europske unije i Palestine, približavajući svojim kolegama političku i gospodarsku dimenziju međunarodne suradnje. Učenica prvog razreda istražila je zaštićeno prirodno područje u Palestini, pri čemu je posebno istaknula važnost očuvanja prirodne baštine i bioraznolikosti. Ova aktivnost nije samo doprinijela učenju geografije, već je otvorila prostor za dijalog, razmjenu perspektiva i međusobno uvažavanje. Učenici su pokazali da su spremni učiti jedni od drugih i graditi školu kao zajednicu u kojoj različitost obogaćuje.

 


Učenici iz Palestine i Ukrajine predstavili svoje zemlje vršnjacima

U sklopu aktivnosti usmjerenih na međukulturno učenje i međusobno upoznavanje, učenica iz Palestine i učenik iz Ukrajine održali su zanimljiva izlaganja o svojim domovinama za zainteresirane učenike naše škole. Tijekom prezentacija, učenici su govorili o kulturi, jeziku, običajima, glazbi i zanimljivostima iz Palestine i Ukrajine. Kroz fotografije, glazbene isječke i osobne priče približili su publici svakodnevni život u svojim zemljama i prenijeli iskustva iz vlastite perspektive. Posebno su se osvrnuli na razlike i sličnosti koje su primijetili između svog i hrvatskog društva, što je kod publike izazvalo zanimljive komentare i pitanja. Za kraj su osmislili i proveli Kahoot kviz s pitanjima vezanim uz svoje prezentacije. Učenici koji su pratili izlaganja s velikim su se entuzijazmom uključili u kviz, a atmosfera je bila poticajna i vesela. Ova je aktivnost pokazala koliko je važno pružiti učenicima priliku da se izraze, podijele svoje priče i osjećaju ponos zbog vlastitog identiteta. Također je pridonijela međusobnom razumijevanju, jačanju povezanosti i stvaranju inkluzivne školske zajednice.

 


Biblioterapija u Gimnaziji Vukovar – knjige koje spajaju i osnažuju

U sklopu projekta koji se provodi uz podršku UNICEF-a, u Gimnaziji Vukovar tijekom proljetnih mjeseci održan je ciklus radionica biblioterapije namijenjenih učenicima koji dolaze iz različitih jezičnih i kulturnih sredina. Radionice su se održavale jednom mjesečno, a vodile su ih školska knjižničarka i psihologinja. Kroz čitanje i razgovor o knjigama, stripovima, filmovima i drugim kreativnim sadržajima, učenici su razvijali komunikacijske vještine, emocionalnu pismenost i međusobno razumijevanje. Biblioterapija je učenicima pružila siguran i poticajan prostor u kojem su mogli izraziti svoje misli, osjećaje i iskustva. Poseban naglasak bio je na uključivanju učenika kojima hrvatski nije materinski jezik, kako bi se osjećali prihvaćeno i ravnopravno u razrednoj zajednici. Tijekom radionica učenici su kroz grupne aktivnosti, rasprave i kreativne zadatke gradili samopouzdanje, učili slušati druge i otvoreno dijeliti vlastita razmišljanja. Rezultati su vidljivi – učenici su pokazali veću sigurnost u izražavanju na hrvatskom jeziku te su se aktivnije uključivali u razredne i izvannastavne aktivnosti. Biblioterapija se pokazala kao vrijedan alat za poticanje integracije, emocionalnog razvoja i međukulturnog dijaloga među učenicima, a planira se i nastavak aktivnosti tijekom sljedeće školske godine.


Podrška integraciji učenika migranata, azilanata i stranaca u školama u Hrvatskoj

Pod pokroviteljstvom Švicarskog državnog tajništva i u suradnji s Unicefom, naša škola sudjeluje u projektu “Podrška integraciji učenika migranata, azilanata i stranaca u školama u Hrvatskoj”, usmjerenom na stvaranje poticajnog, inkluzivnog i podržavajućeg obrazovnog okruženja za sve učenike.

Ciljevi projekta su:

  • Podržati razvoj školskih aktivnosti koje odgovaraju specifičnim potrebama učenika inojezičara, migranata, azilanata i izbjeglica.
  • Ojačati kapacitete škole za kvalitetnu i uspješnu integraciju učenika u obrazovni sustav.
  • Razviti održive, inkluzivne i kulturno osjetljive obrazovne prakse usmjerene na učenika.
  • Pružiti konkretne preporuke školama za poboljšanje inkluzije i podrške učenicima migrantskog podrijetla.

Ovaj projekt važan je korak prema školskom okruženju koje prepoznaje raznolikost kao vrijednost i aktivno radi na jednakim mogućnostima za sve.


Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
Kalendar
« Srpanj 2025 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji

ŠKOLA AMBASADOR

Microsoft school!

Projekt 2017.

Online prognoza

dr. đikić o gimnaziji

CMS za škole logo
Gimnazija Vukovar / Šamac 2, HR-32000 Vukovar / www.gimnazija-vukovar.skole.hr / administracija@gimnazija-vukovar.skole.hr
preskoči na navigaciju